Kiivismoothie Hedelmäkulhossa sattui olemaan sopivasti muutamia kiivejä ja pakkasessa banaaniviipaleita, joista saa ihanan piristävän ja C-vitaaminipitoisen maanantaismoothien. Tällä vitamiinipommilla starttaa viikko reippaasti käyntiin!
Kiivismoothie
2 kiiviä ½ ( jäinen) banaani viipaleina ½ limetin mehu 1 dl maustamatonta jugurttia 1 tl hunajaa ( kaakaonibsejä)
Valmistus
Kuori kiivit ja leikkaa hedelmäliha paloiksi. Laita kaikki ainekset blenderiin ja aja juoma tasaiseksi.
Ensi viikon perjantaina 18.3 ja lauantaina 19.3 Helsingin Messukeskuksessa on Viininystävän Päivät. Tapahtumassa on tarjolla monia erikoisviinejä, käsityöläisoluita, herkkuja ja muuta mielenkiintoista ohjelmaa, muun muassa estraadilla nähdään kahden huippukokin jännittävä sokkotasting kisa.
Sinulla on nyt mahdollisuus voittaa kaksi lippua ( arvo 19 €/ lippu) tapahtumaan kertomalla millainen on sinun suosikkiviini/juoma ja ruoka pääsiäisenä. Onko se esimerkiksi lampaanviulua syvänpunaisen ja rotevan punaviinin kera vai jotain muuta? Kirjoita vastauksesi kommenttikenttään. Ilmoita myös sähköpostisoitteesi ( ei näy julkisena), koska otan voittajaan yhteyttä sähköpostilla.
Arvonta päättyy sunnuntaina 13.3 klo 23.59. Tähän mennessä jätetyt vastaukset ovat kilpailussa mukana!
Viininystävän päiviä vietetään perjantaina 18.3. kello 15–20 ja lauantaina 19.3. kello 11–18. Katso lisätiedot Messukeskuksen sivuilta.
Gratinoidut avokadot Avokado ja kananmuna on ihana yhdistelmä ja yleensä nautin niiden yhdistelmästä ilman avokadon kypsentämistä, esimerkiksi herkullisen leivän päällä. Tällä kertaa tein toisin. Viime aikoina uunissa gratinoitu avokado on tullut niin monta kertaa vastaan, että minunkin oli pakko sitä kokeilla!
Olen luullut, että kypsentäminen pilaa avokadon, mutta toisin kävi. Maku ei uunissa muuttunut niin huonompaan kuin toisaalta ei parempaakaan suuntaan, mutta onhan tämä ihan hauska ja uusi tapa tarjota avokado.